Sara Kocijan
Staycation – rastući trend u turizmu
Putovanja su se uvelike promijenila pa ljudi bijeg od svakodnevice traže u kratkim jednodnevnim izletima ili vikend putovanjima. Sve to dovelo je do ponovnog pojavljivanja staycationa kao globalnog trenda.

Termin staycation dolazi od riječi „stay“ što znači ostanak i „vacation“ što znači odmor. To bi značilo odmor koji provodite kod kuće ili u blizini kuće, a ne putujete na neko drugo mjesto. Ovaj trend se pojavio u SAD-u u vrijeme financijske krize, a sada ga je korona ponovno potaknula.

Od obilaska znamenitosti u vlastitom gradu ili posjeta obližnjem gradu za koji vam je dovoljno tek nekoliko sati provedenih u automobilu, do vikend izleta i istraživanja popularnih destinacija u susjedstvu, staycation nudi jednaku bezbrižnost i ljepotu novog okruženja.
Samim time staycation je ekološki prihvatljiviji način provođenja odmora. Sinonim je za manje onečišćenje, uštedu novca i odmor u mirnijoj sredini.
Kako se privatni iznajmljivači mogu prilagoditi ovom globalnom trendu?

Turizam i navike putnika su se promijenile i te promjene treba prihvatiti i njima se prilagoditi. Potrebno je uvidjeti kako novi gost izgleda i ponašati se u skladu s njegovim potrebama. Ako većinu vaših gostiju čine „stari gosti“ tj. gosti koji vam se vraćaju svake godine, i oni su se promijenili i imaju nove preferencije te novi doživljaj odmora i putovanja.
Ključno je biti fleksibilan kako bi zadržali stare goste te istovremeno bili poželjni novim gostima koji još nisu boravili u vašem objektu.
Kako biste se pripremili na ovaj trend više se angažirajte i fokusirajte na domaće tržište. Komunicirajte prema domaćem stanovništvu objavama na društvenim mrežama i ponudom. Ljudi su skloniji putovanju u vlastitoj zemlji nakon izbijanja pandemije.

Jedno od obilježja staycationa je uživanje u trenutku. Potiče putnike da otkriju nove krajolike te provedu više vremena u prirodi na otvorenome. Iskoristite to i pružite domaćim gostima posebne pogodnosti.

Izradite vikend ponude, stvorite dodanu vrijednost svojem smještajnom objektu na način da uključite ulaznice za posjet obližnjim znamenitostima i prirodnim ljepotama u cijenu ponude. Kreirajte posebne ponude za domaće praznike i produžene vikende.
--------------------
Želite povećati popunjenost svojih apartmana?
Stvoriti brand i povećati broj direktnih rezervacija?